ursa-flachdach-1488190617.png

Lapostető

Amennyiben az épület legfelső födémszerkezete fölé nem kívánunk magastetőt építeni, úgy a födémszerkezetet lapostetős kialakításban kell megvalósítani. A legelőnyösebb szerkezeti felépítés az egyhéjú (meleg) tetős kialakítás, fordított rétegrendi szerkezettel megvalósítva (a hőszigetelés a vízszigetelés felett helyezkedik el).

Lapostető szerkezetek

A födémszerkezetnek igen sokféle igénybevételnek kell megfelelnie, ezért sokféle szerkezeti kialakítás lehetséges, annak függvényében is, hogy szeretnénk e kihasználni a vízszintes födém adta lehetőségeket, azaz:

  • kialakítanánk-e járható tetőt:
    • terasztetőt,
    • parkolótetőt,
    • zöldtetőt),
  • vagy a legegyszerűbb nem járható kialakítású szerkezeti rétegrendben gondolkodunk.

Az URSA TECTONIC HT "FLATROOF" ásványgyapot szigetelőanyag optimális választás két vagy több rétegben elhelyezett egyenes rétegrendű lapostetők tűzálló hőszigetelésére.

A nagy táblaméret előnyösen alkalmazható nagy kiterjedésű lapostetők esetében.
A nyomással terhelhető, könnyen vágható, víztaszító (hidrofób), nem éghető, öntartó táblás hő- és hangszigetelő ásványgyapot termék kitűnő és időtálló megoldást nyújt ogisztikai, raktározási, ipari célra szánt épületek, csarnoktetők, bevásárló központ tetők szigetelésére.

A páraáteresztő szigetelőpaplan termék modern URSA TECTONIC technológiával készült, kitűnő rétegelválási szilárdsággal, nyomószilárdsággal és alaktartással rendelkezik.
Csak raklapos kiszerelésben elérhető.


Beépítési jótanácsok

• Trapézlemezes tartószerkezetre fektetés esetén a minimális vastagság a trapézlemez
bordaközének minimum a fele legyen.
• A hő- és vízszigetelési munkálatok alatt a hőszigetelő táblákat egy teherelosztó lemez
alkalmazásával védeni kell az esetleges nagy mechanikai igénybevételektől (pl.: tetőkijárók környékén).

 

Több

Amennyiben az épület legfelső födémszerkezete fölé nem kívánunk magastetőt építeni, úgy a födémszerkezetet lapostetős kialakításban kell megvalósítani. A legelőnyösebb szerkezeti felépítés az egyhéjú (meleg) tetős kialakítás, fordított rétegrendi szerkezettel megvalósítva (a hőszigetelés a vízszigetelés felett helyezkedik el).

Ha hasznosított, azaz járható terasztetőben gondolkodunk, annak élettartama során számolni kell huzamos, rendszeres emberi tartózkodásra, ezért az ilyen tetőknél a felületi járható burkolat kialakítására is gondolni kell.

Több

Amennyiben az épület legfelső födémszerkezete fölé nem kívánunk magastetőt építeni, úgy a födémszerkezetet lapostetős kialakításban kell megvalósítani.

A legelőnyösebb szerkezeti felépítés az egyhéjú (meleg) tetős kialakítás, fordított rétegrendi szerkezettel megvalósítva (a hőszigetelés a vízszigetelés felett helyezkedik el).

Ha nem szeretnénk kihasználni az egyenes födém adta lehetőségeket, azaz ha a tető élettartama során nem kell számolni huzamosabb emberi tartózkodásra, kizárólag a karbantartási, állagmegóvási munkálatok során várható emberi használat, ez esetben nem járható lapostetőt építünk.

Több

A zöldtető egy olyan fordított rétegrendben épített és szigetelt, zöld növényzettel borított egyhéjú lapostető vagy kishajlású lakóépület tető, amely kívülről rendkívül esztétikus zöld látványt nyújt, ezen felül pedig számos műszakilag és hőtechnikailag előnyös funkciót is betölt.

A zöldtetők kétféle szerkezeti kialakítása lehetséges:

  1. extenzív, azaz gyakorlatilag nem járható (családi házaknál közkedvelt megoldás)
  2. intenzív, azaz járható és gépkocsi forgalomra is alkalmas kialakítású (parkolóházak, irodaházak, bevásárlóközpontok)

Több

Amennyiben az épület legfelső födémszerkezete fölé nem kívánunk magastetőt építeni, úgy a födémszerkezetet lapostetős kialakításban kell megvalósítani. A legelőnyösebb szerkezeti felépítés az egyhéjú (meleg) tetős kialakítás, fordított rétegrendi szerkezettel megvalósítva (a hőszigetelés a vízszigetelés felett helyezkedik el).

Parkolótető tervezésénél, annak élettartama során számolni kell nem csak emberi, hanem huzamos, rendszeres gépjármű forgalomra is, ezért az ilyen tetőknél a felületi burkoló felületet úgy kell kialakítani, hogy mind az emberi mind a gépjárműforgalomból adódó igénybevételeknek tartósan ellen tudjon állni.

Több